Disney World Orlando

16 augustus 2017 - Walt Disney World Resort, Verenigde Staten

Vandaag naar Disney. Het is maar een half uurtje rijden maar door de file 45 minuten. Na de auto geparkeerd te hebben zijn we luxe wijze op de rolbaan richting kassa gegaan/ gerold. De jongeman vertelde ons wat de tickets moesten kosten zo dat was schrikken. Gelukkig zei Myrthe dat op de folder een leuke ( betere) prijs stond. Handig hoor zo'n dochter. En toen voor een mooi prijsvergelijking 5 tickets gekocht voor 2 dagen. De eerste dag begint op adventure island. De eerste indruk is overweldigend. Alles is groot en groter. Myrthe en Brecht in de attractie Doctor Doom's Fearfall 45 minuten wachttijd dus Peter, Jolande en Niels even een paar winkeltjes binnen gewipt. Daar genoten van helden - oa Wolverine Spiderman en Captain America die een show weggaven op een trike. Plots zagen wij dat de wachttijd was ingekort tot 15 minuten dus snel naar de attractie terug. Precies optijd terug. Doorgelopen kwam we aan op Skull island. De attractie KONG binnen gewandeld. En daar uiteindelijk in een Jeep gestapt. Met een 3d bril en een 4d show het verhaal Kong beleefd. Het was overweldigend. Het leek of je in het verhaal zat. Met Dino's en Kong oog in oog. Zo levensecht dat je terug deinde. Het volgende park was Jurassic Park. Niels, Myrthe en Brecht wilde in Jurassic Park Rivera Adventure . De wachttijd viel mee maar toen .... Net in de boot gestapt stopte de attractie ivm het slechte weer. HEEL VEEL regen en onweer. Veiligheid boven alles maar het is wel balen als je net aan de beurt bent. Peter en Jolande hebben het uitstappen gemist en keken op de plek waar de boot voorbij zou gaan. Echter toen kwamen er lege boten voorbij. Maar nergens de Kids te vinden. Duurde best lang voordat wel ontdekten dat ze nog binnen stonden om de bui af te wachten. Toen maar door gelopen want de bui leek nog niet gauw over te trekken. Toen kwam Harry Potter. Wauw. Het kasteel gigantisch en het dorp met de shows oa. the Owl shop en Ollivander.
De attractie Harry Potter and the Forbidden Journey stond op het lijstje. Oefenen een wachtrij van 60 minuten maar Peter is naar een medewerkster gelopen en het verhaal van lang wachten en niet doorgaan bij Jurassic verteld. En hij kreeg 5 fast tickets en daar was de rij maar 10 minuten. Het vastklemmen van de beugel ging bij Jolande niet goed en moest eruit. Peter ging mee. Opnieuw proberen nu ging het goed. Arm niet klem en 3 klikken voor het vastzetten. Een geweldige belevenis. Alsof je op de bezem meevloog met Harry Potter. De Kids hadden ons wel zien uitstappen maar zagen ons daarna niet meer. . Gelukkig zagen we elkaar in de shop weer terug.
Het volgende land The last Continent hebben alleen genoten van de gebouweni. Sindbad en Piseidon. Het allerlaatste stukje was Kids land. Peter had het gehad ( zie foto ) Na een lange dag weer naar huis. Wat een file maar dat hoort nu eenmaal bij een grote stad.
Lekker gegeten en nog even in het zwembad. Een borrel met een chipje en naar bed. Welterusten
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Harry & Irma:
    17 augustus 2017
    Dat was dag 1, dat was al een belevenis volgens mij. Op naar de volgende!
  2. Gerdie en Klaas:
    17 augustus 2017
    Wat een belevenis. Het doet ons denken aan "de Waarbeek", maar dan anders...
    Nog heel veel plezier met elkaar!
    Groeten van ons.
    ( Met Toos en Kaatje gaat het prima, superlief! )