Storm opkomst

25 augustus 2017 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Vanochtend scheen de zon bij ons vertrek in Miami.
Tijdens onze reis naar Fort Lauderdale betrok het al aardig.
Eenmaal op de luchthaven kwam er een verschrikkelijke tropische regenbui aan. Je zag geen hand voor ogen. Naast de regenbui begon het hard te waaien en onweren, dus STORM opkomst.
Omdat we een kleine 50 minuten hadden om over te stappen in Atlanta op de vlucht naar Dusseldorf leek het ons het proberen waard om een vlucht eerder te nemen. YES. Er waren 5 plaatsen in de vlucht van 12.45 uur .Maar de storm werd heviger en de alle vluchten lagen plat. of te wel gecanceld. Maar wel bleven hopen dat de storm zou gaan liggen . De vlucht ging uit eindelijk om 15.45 uur. Dus de vlucht naar Dusseldorf was al weg toen wij op Atlanta landde.
Eerst moesten de passagiers eruit die nog de connectie met hun vlucht konden haalden. Peter is langs de balie van Delta gegaan om te kijken of we nog vanavond ( vrijdagavond ) via Frankfurt of Amsterdam konden vliegen. Echter of vol of al weg. Toen zag de baliemedewerker 5 stoelen op de vlucht Atlanta - Londen - Dusseldorf. Dat zou geweldig zijn. Voor Jolande iets minder want het stijgen blijft lastig. Maar tijdens het boeken werd 1 stoel voor onze neus weggekaapt. Toen zat niets anders op dan een hotelkamer (s) te boeken en de overlevingspakketten in ontvangst tenemen. Eerst iets gegeten op de luchthaven waarna we richting de schuttelbus gingen. Het duurde uiteraard lang voor de bus kwam. Toen mocht niet de langst wachtende mee. Nee eerst vrouwen en kinderen. Dus zat Jolande in de bus en de rest stond voor de bus. Handig hoor. Uiteindelijk na wat gepraat zaten Peter en Brecht ook in de bus en Myrthe en Niels kwamen de volgende ronde aan in het Howard Johnson Hotel. Hotel met zwembad , sportzaal en grote ontbijtzaal.
Wij hebben 2 mooie schone airco gekoelde kamers. Morgenochtend om 08.00 u ontbijten en om 11.00 u uitchecken. Dan weer op weg naar huis. Onze vlucht Atlanta - Dusseldorf vertrekt om 17.55 u ( 23.55 u) en hopelijk zonder oponthoud landen we zondagochtend om 08.45 uur in Dusseldorf. Kijken nu nog even TV waar we de storm Harvey zagen.
Welterusten.

1. Oma vogel:
    26 augustus 2017
    Ik was al zo blij dat jullie die orkaan zouden mislopen, niet dus.....extra avontuur.
    Nou ja, het duurt wat langer, maar jullie zijn veilig.