Wildflorida Airboat

18 augustus 2017 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vandaag stond de 2de dag Disney World op het programma maar vlak voor vertrek alvast de kaartjes regelen voor de airboot voor morgen. Alle boten waren volgeboekt. Dat is even schakelen en het rooster omgooien. Vandaag de krokodillen en airboot . Zaterdag Kennedy space centre want Disney World op zaterdag is niet zo verstandig VEEL te druk. Dus Disney komt op dinsdag as.

Een klein uurtje rijden en daar was het park Wild Florida.
Omdat we optijd waren voor de airboot zijn we eerst naar een Gator show geweest. De verzorger legde het een en ander uit en voerde de krokodillen. Dat was spectaculair. Omdat de ogen aan de zijkant zitten zien ze recht vooruit slecht. Dus soms moest er meerdere malen gehapt worden. De show daarna was met exotische dieren.
De airboot was geweldig. Met een vaart van ongeveer 60 kilometer per uur over het water. Tussen de waterplanten door en langs de cypresbomen.
De bestuurder Jeff stopte regelmatig om dingen uit te leggen. Over de vogels die leven in het krokodillen gebied en over de bomen met hun luchtwortels maar de klapper was het krokodillen nest, mama krokodil kwam poolshoogte nemen. Snuit met haar oogjes boven water en bleef strak kijken. Het nest kan tot 60 eieren bevatten. Daarvan overleven maar 2 baby krokodillen. De rest wordt opgegeten door andere krokodillen of vogels. Na nog een rondje over het park te hebben gelopen zijn we richting huis gereden. Lekker in the Pool.
Vanavond koken Myrthe en Niels. Eet smakelijk !

1. Oma vogel:
    19 augustus 2017
    Wauw..............adembenemend mooi ! XXX
  2. Theo&Erna:
    19 augustus 2017
    Wat zien jullie er gelukkig uit, prachtig om te zien, naast alle belevenissen natuurlijk!
    Blijf genieten, heel veel liefs!